Vidensfolk.dk - formidling af videnservicevidensfolk.dk  
formidling af videnservice

Med Vidensfolk.dk kan købere og leverandører   
af videnservice, let og effektivt, komme   
i kontakt med hinanden om løsning   
af konkrete opgaver   
 
  Søg løsninger og leverandører Få kunder og opgaver Om vidensfolk.dk Nyheder  Kontakt os
> Om vidensfolk.dk 
> Nyheder / RSS-feed / Blog  
> Betingelser og etiske retningslinjer
> Links & Ressourcer 
> Samarbejdspartnere  
> Referencer  
> Kontakt os
BACK Start > Om os > Nyheder / RSS-feed / Blog om vidensfolk.dk > Nyhedsbrev

Nyhedsbrev fra Vidensfolk.dk - 4/10 2009

I dette nyhedsbrev samler vi op på nogle af den seneste tids emner, som kan have interesse for købere og leverandører af videnservice. Vi fortæller ikke om alt hvad der rører sig på dette markedet, men giver viden og inspiration om udvalgte emner:

   [01]  I en tid med op- og nedture ...   
   
[02]  CSR efter standarden ISO 26001  
   
[03]  Revisorer stævnes for 1 mia. i IT Factory sagen  
   [04]  Nye penge til vækstvirksomheder  
   [05]  Konsulentfirmaer har nu også negativ vækst  
   [06]  Kriseledelse - vinderne og taberne  
   [07]  19 % flere IT Gazeller og fortsat stigning i videnservice Gazeller  
   [08]  Fuld åbenhed om væksthusenes henvisninger til private konsulenter  
   [09]  Undgå konkurs med hurtig hjælp  
   [10]  IT- og reklame potentiale for 22 miliarder  
   [11]  Vidensfolk.dk - et stærkt leverandørnetværk  
 
Kommentarer, ris og ros til nyhedsbrevet modtages gerne: Kontakt
[ Flere nyheder på vidensfolk.dk >> ] 


[1]
 
I en tid med op- og nedture ...
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Obama i KøbenhavnDen første fredag i oktober var en smuk dag, at få fornemt besøg på. USA’s præsident Obama besøgte København, for at give sin støtte til Chicagos kandidatur til OL-værtsskabet i 2016. En bemærkelsesværdig gestus af verdens mægtigste mand, som dog også benyttede lejligheden til et par andre gøremål i København.

Dem, der havde mulighed for at følge med på TV-skærmen, kunne opleve nogle danske TV-medier, som - i en næsten kvalmende grad - satte sig selv på den anden ende, for at dække hver eneste af præsidentens bevægelser. En mediedækning, som måske nok var forventelig, om end mange OL-interesserede sikkert havde ønsket sig, at blot én af de landsdækkende kanaler havde beholdt fokus på de øvrige OL-kandidaters præsentationer. 

Den skæve mediedækning i sig selv, kunne give den opfattelse, at der reelt kun var én om OL-buddet. Det må vel siges, at være en vellykket PR-kampagne fra Chicagos side – de danske medier hoppede i hvert fald i med begge ben. Selv om operationen lykkedes, så døde patienten – det lykkedes, som de fleste nok har hørt, ikke for byen at vinde OL-kapløbet.

Vores statsminister mødtes også med præsidenten, hvilket uden tvivl har været en fjer i hatten i forhold til at opnå bedre resultater på klimakonferencen i København senere på året. Der tales ligefrem om, at Lars Løkke brød statsleder-etiketten, ved for åben skærm, at afæske Obama et tilsagn om, at han ville komme igen til klimakonferencen. Her inviteres alverdens statsledere indenfor, så de kan demonstrere deres engagement i den globale klimasag.

Obamas besøg i hovedstaden sluttede af på uventet vis, idet han holdt møde med sin Afganistan-general midt på landingsbanen i lufthavnen. Generalen blev fløjet ind, holdt møde ombord i Airforce One, og fløj så igen. Dramatisk - eller også blev det blot sådan, fordi det lige passede ind i præsidentens program. Ikke desto mindre blev det straks udlagt som om, dette spektakulære møde var et bevidst mediestunt, med det formål, at Obama skulle vinde terræn hjemme i USA, hvor der har kunnet spores utilfredshed med præsidentens dispositioner om at bruge tid på OL-konferencen, frem for andre vigtige ting, så som at holde møde med sine generaler.

Måske blev lige netop dette møde interessant for os danskere, fordi vi for tiden har vore egne kvaler med jægere, der er i krig med fjenden, en forsvarskommando der har sat sig selv i lidet flatterende rampelys og en hærchef der hakkede lidt i retorikken. Alt sammen pga. en skandale, som det største oppositionsparti for øvrigt ikke har forsømt at bruge som løftestang til, at forsøge at vælte en ellers dygtig forsvarsminister.

OL-kongres, klimakonference og Afganistan-krig, - alt sammen på en enkelt formiddag i København. Joh, vi kan nok, her i videns-Danmark og vi - og medierne - er stolte af, at vi kan rumme alt dette. Også selv om trafikken gik i stå et par gange i hovedstaden, grundet store sikkerhedsforanstaltninger. Men der følger altså ulemper med territoriet, når man vil spille bold med de store.

Videnservice perspektivet

Der er mange udfordringer i disse finanskrise-tider, for en nation, hvis vigtigste ressource er viden. Hvad videnservice erhvervene i Danmark angår - for det er jo dem, dette nyhedsbrev handler om - så kan ovennævnte begivenheder også indeholde stof til eftertanke. 

Tænk blot på, hvilken forskel god kommunikationsrådgivning kan gøre i visse situationer, samt på, hvor mange muligheder der ligger i klimateknologi, som vi velsagtens bør være førende på, her landet. 

Måske byder der sig nye muligheder for netop din vidensvirksomhed?

Et lysende klart fokus på samarbejdsrelationer og opgavemuligheder bør være til stede i bevidstheden hos alle videnservice virksomheder - især nu, hvor det er kommet sort på hvidt, at også rådgiverbranchen har negativ vækst - for første gang i årevis.

Vidensfolk.dk har i dette nyhedsbrev valgt, at ridse nogle af den sidste tids emner op, som kan have interesse for aktører på videnservice markedet. 

I pressen handler det jo meget om krise for tiden. De emner vi har valgt at gengive, kredser ligeledes om både nedtur og muligheder for hjælp til nødlidende virksomheder, men også om nyt håb og nye muligheder i videnservice erhvervene.

Erik Nielsen, formidlingskonsulent, grundlægger af vidensfolk.dkJeg håber du finder de udvalgte informationer og holdninger nyttige.

Erik Nielsen
vidensfolk.dk

PS:
Kommentarer, ris og ros til nyhedsbrevet modtages gerne: Kontakt

  Top


Vidensfolk.dk's formidlingstjeneste ... 
 

Videnservice køber ...
 - søg løsninger og leverandører via vidensfolk.dk - gratis og anonymt ... 

Indsend enhver type vidensopgave til os - og få den løst ved hjælp af professionelle eksterne vidensfolk:
  • Indsend en opgave - klik her
  • Læs mere om, hvorfor du skal bruge formidlingstjenesten - klik her
  • Læs mere om vidensfolk.dk - klik her

Produktblad for køberePDF produktblad:
Når der er brug for vidensfolk

Videnservice leverandør ...
 - få kunder og opgaver via vidensfolk.dk 

Alle typer vidensfolk søges til vort leverandørnetværk. Registrer din virksomhed og bliv en del af succesen: 
  • Registrer din videnservice virksomhed - klik her
  • Læs mere om, hvorfor du skal registrere din virksomhed - klik her
  • Læs mere om vidensfolk.dk - klik her.

Produktblad for leverandørerPDF produktblad:
Få kunder og opgaver

 


[2]
CSR efter standarden ISO 26001.
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Corporate Social Responsibility vinder større indpas hos såvel topledelsens bevidsthed, såvel som i de tiltag der i praksis gennemføres i virksomhederne. Novozymes har således vundet revisorernes og dagbladet Børsens pris for bedste CSR-rapport. Også ATP og investeringsbanker lægger vægt på CSR, og ser en fremtid med større fokus på miljø, klima og etik i værdisætningen af investeringsobjekter [Børsen, 2/10-09].

CSR er måske stadig lidt højtragende for nogle, men i praksis er der mange praktiske gøremål at tage fat på for virksomheder der vil bevæge sig den vej. Det behøver man ikke være børsnoteret for. Der er netop udgivet en foreløbig standard for et certificerbart ledelsessystem for CSR, DSF 26001. Den kan downloades gratis fra DS' hjemmeside.

For vidensrådgivere kan der ligge mange muligheder for enkeltstående leverancer eller tillægsydelser i forbindelse med andre opgaver for kunder, som måske i forvejen tænker i etik, miljø og arbejdsmiljø. Spørg kunden, om han vil løftes yderligere, og tilbyd din eller andre vidensfolks rådgivning til det.

  Top


[3]
Revisorer stævnes for 1 mia. i IT Factory sagen. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
KPMG har ifølge kurator Boris Frederiksen handlet ansvarspådragende i forbindelse med Stein Baggers svindel [Børsen, 2/10-09].

Stævningen lyder på kr. 987.000.000. Det er mange nuller! Revisorfirmaet KPMG mener, at kravet fra kurator er urimeligt, fordi kontrakter og aftaler var underskrevet med falske underskrifter. Uanset hvad udfaldet af sagen bliver, så kan dette eksempel ganske udmærket bruges som en reminder til alle vidensfolk om, at videnservices også kan medføre erstatningsansvar. Det gælder lige fra driftstab til medvirken ved produktansvar og andre forhold, hvor en kunde der lider tab, vil forsøge at dele bejmanden med sine rådgivere. Et andet eksempel fra ugen der gik kunne være de rådgivende ingeniører, der har ”set gennem fingre” med forekomsten af skimmelsvamp for at glæde deres kunder, forsikringsselskaberne (www.ing.dk 28/09/2009)?

Husk derfor at være opmærksom på risikoprofilen i de projekter din virksomhed kaster sig ud i. Særligt i en tid, hvor hestene måske bides lidt om opgaverne, kan det være lettere at forfalde til at fokusere enøjet på mulighederne og glemme at lytte til eventuelle faresignaler.

  Top


[4]
Nye penge til vækstvirksomheder. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Asger Aamund opfordrer til, at vækstvirksomheder skal kunne få kapital i form af afkastet fra Den Sociale Pensionsfond m.fl.. Forslaget stilles bl.a. fordi Vækstfonden ikke udfylder rollen.  [Børsen, 2/10-09].

Endnu et eksempel på, at der stadig er positive og fremadrettede tanker derude. Den nævnte finansieringskilde er endnu ikke en realitet, men som videnservice leverandør bør det være en del af værktøjskassen, at hjælpe kunderne (og sig selv) til de tilskuds- og finansieringsmuligheder der er oplagte. Som rådgiver har du måske ikke altid været god til dette, men det kan faktisk gøre forskellen, når du skal vinde en opgave. Hvem vil ikke gerne have en rådgiver der også tænker i cool cash på kundens vegne?

  Top


[5]
Konsulentfirmaer har nu også negativ vækst. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
For første gang i flere år, oplever konsulentbranchen tilbagegang i væksten. I 2008 omsatte branchen for 150 mia. i første halvår, mens der i 2009 er en negativ vækst på 4,8 % i forhold til samme halvår året før. Kunderne har skåret ned på rådgivningsbudgetterne eller udsat planlagte projekter. Det offentlige, som er redningsplanken for mange vidensfolk, kan vælte læsset, hvis de også bremser op i deres videnservice køb. [Børsen, 30/9-09].

Så kom den også til os. Finanskrisen. Det vidste vi jo godt, at den ville, og mange videnservice virksomheder har allerede måttet lade livet. Men nu er der også statistisk bevis for det. De større konsulentfirmaer modtager flere henvendelser fra små vidensfolk, som ønsker at sælge aktiviteterne, men langt fra alle har held med det, og må ganske enkelt ophøre med at eksistere som virksomhed.

Du kan selv undersøge, hvordan din branche ligger i Statistikbanken.

Videnservice markedet har mærket krisens indtog senere end andre brancher, men Vidensfolk.dk tror også på at såvel rådgivere og især vidensressourcer vil komme hurtigt tilbage på fode, når konjunkturerne hos vore kunder vender. Det kan man jo bare ikke leve af i mellemtiden, især hvis det allerede går skidt. Rådet kan derfor være, at se nøgternt på egen situation og træffe sin beslutning om live or let die. Hvis valget er, at virksomheden skal overleve, så er såvel salg som produktudvikling oplagte fokuspunkter. Husk i den forbindelse, at holde alle kanaler åbne, herunder at netværke, samt at have en registrering hos Vidensfolk.dk ;-).

  Top


[6]
Kriseledelse – vinderne og taberne. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Topledere skal lytte mere og lade være med at give omverdenen skylden for problemerne. Og så har de for lidt erfaring med at håndtere kriser, vurderer 8 topchefer. De mener også, at mange virksomheder sparer de forkerte steder og at de gode tider måske aldrig kommer tilbage. [Børsen business magasin DK1000, 30/9-09].

Selv om du måske ikke er topledere i en stor koncern, kan det nok alligevel være klogt at lytte til netop disse toplederes holdninger til kriseledelse i den tid vi befinder os nu. Konsulenthuset CoCoCo har sammen med Børsen undersøgt, hvordan virksomhederne håndterer den finansielle krise og fremhæver nogle holdninger, som er værd at lytte til – og som ikke nødvendigvis udstråler enighed blandt landets topchefer:

 - For det første er det ikke sikkert, at dem der optimerer og rydder op hurtigt, er dem der overlever i længden. Hvad sker der med kompetencerne og virksomhedens værdier?

 - For det andet fremhæves, at krisetiden ikke nødvendigvis skal klares med nedskæringer, men måske med restrukturering af forretningsmodellen?

 - Endvidere nævnes kloge holdninger om, at beholde det lange lys på og ikke stirre sig blind på udfordringerne på den korte bane.

 - Sidste pointe der fremhæves er vigtigheden af, at tilpasse virksomheden meget aktivt, men alligevel være varsom med at fare for hårdt frem, for ikke at sætte fremtidsmulghederne over styr. En balancegang der er svær!

Vidensfolk.dk anbefaler, at du anskaffer dig DK1000 af den 30/9-09, hvis du vil have flere kloge ord om kriseledelse.

  Top


[7]
19 % flere IT Gazeller og fortsat stigning i videnservice Gazeller. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Softwarehuse og andre IT-virksomheder øger andelen af Gazeller og øvrige videnservice erhverv er også godt med, trods et samlet fald i antallet af Gazellevirksomheder. [Børsen, 29/9-09].

Vækst er en reel mulighed, når virksomheden har de rette produkter og ydelser. Også selv om man andre steder kan læse om faldende vækstrater indenfor videnservice, så er der stadig godt gang i visse markeder. Hvis livet er svært i det lille konsulenthus med begrænsede midler, er det værd at huske på, at man kan se til andre sammenlignelige virksomheder, konkurrenter og brancher som f.eks. IT, for at blive inspireret til nye veje ud af dødvandet. Udforsk mulighederne mens tid er, så undgår du panik før lukketid og kan med lidt dygtighed komme styrket ud på den anden side.

  Top


[8]
Fuld åbenhed om væksthusenes henvisninger til private konsulenter. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Erhvervs- og Byggestyrelsen vil fremover, med jævne mellemrum, offentliggøre en statistik over omfanget af henvisninger fra væksthusene til private konsulenter m.fl.. Årsagen er en længerevarende utilfredshed blandt private konsulenter med åbenheden omkring - og det faktiske omfang af - disse henvisninger. En opgørelse over vækshusenes rådgivningsforløb i 2009 viser, at kun 56 % af væksthusenes klienter er videreformidlet til private konsulenter. Erhvervs- og Byggestyrelsens mål er 75 %. Af tallene fremgår også, at væksthusene i Midtjylland og Syddanmark er markant bedre til at henvise klienter til private rådgivere, end i Hovedstaden og på Sjælland. [ErhvervsBladet, 29/9-09].

Vidensfolk.dk er af den opfattelse, at væksthusene og deres ydelser er et gode for de virksomheder der søger rådgivning den vej rundt. Vi tror på, at flere virksomheder søger denne gratis rådgivning, end hvis de skulle betale tilsvarende services – og det kan resultere i flere opgaver til rådgiverne. Men i samme åndedrag siges selvsagt også, at det vil være svært for private vidensvirksomheder at yde rådgivning i analysefaserne, når de er i konkurrence med de gratis ydelser der leveres af væksthusene. Det må derfor være et krav, at denne offentlige service skal være helt skarp på balancen mellem en indledende screening af klienternes problemstillinger - og så den efterfølgende detaljerede analyse og levering af deciderede rådgivningsydelser. Sidstnævnte må slet ikke forekomme i væksthusenes regi.

Omvendt nytter det heller ikke noget for private vidensfolk at være imod Væksthusene, da man derved ikke befordrer sine egne muligheder for at modtage henvisninger. Balancen skal findes der, hvor intentionerne med væksthusene i forvejen ligger – disse præmisser skal blot overholdes. Derved får både klienterne, væksthusene og de private rådgivere optimale resultater ud af det fælles træk, som samarbejdet kan give.

Vidensfolk.dk hjælper selvfølgelig både væksthusene og de enkelte klienter med at finde private rådgivere til at løse de udfordringer, som væksthusene er med til at afdække.

  Top


[9]
Undgå konkurs med hurtig hjælp. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Hvis virksomheden går dårligt, gælder det om at bevare klarsynet – og ikke tage skyklapperne på. Det nytter ikke at arbejde sig dybere ned i et hul. En eventuel stillelukning i stedet for en konkurs kan også overvejes, ligesom tidlig inddragelse af revisor, advokat og evt. andre rådgivere kan give virksomheden muligheder for at overleve. [ErhvervsBladet, 29/9-09].

Dem, som rådgiverne skal hjælpe, opfordres i ErhvervsBladet til at søge hjælp så tidligt i et truende udfasningsforløb, at virksomheden om muligt kan reddes. Væksthusenes Early Warning-system nævnes som en god indgang til hjælp, for virksomheder der har det svært. Det havde 406 virksomheder gjort brug af ved udgangen af august 2009 og en del af dem er reddet fra konkurs.

Vidensfolk.dk vil gerne opfordre såvel potentielle klienter som private rådgivere til, at være opmærksomme på de muligheder der ligger i Early Warning-systemet. Læs mere på www.startvaekst.dk/earlywarning.dk.

  Top


[10]
IT- og reklame potentiale for 22 miliarder. 
Vidensfolk.dk 02/10/2009
 
Store uudnyttede potentialer i videnservicesektoren kan blive Danmarks redningsplanke i fremtidens vækst, hvor de traditionelle produktivitetstal skuffer fælt. Der kan eksporteres langt flere IT-, software- og reklameydelser end der bliver i dag, viser en CBS-analyse.  [Børsen, 28/9-09].

Det er ikke ukendt, at videnservice allerede i dag står for en stor del af Danmarks eksport med ca. 15 %, men nu er der kommet analysedata fra CBS ved forsker Jan Rose Skaksen m.fl. på, at det faktisk kan blive endnu bedre. I Computerworld den 30/09/2009 gør Jane Eis Larsen, konstitueret administrerende direktør for IT-Branchen, dog opmærksom på, at der må statsstøtte kroner til, for at potentialet kan realiseres.

Vidensfolk.dk kan da også kun være med på opfordringen til, at udforske eksportpotentialet i din virksomheds services. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre for din vidensvirksomhed, at eksportere f.eks. til nærområderne i Tyskland, England og det øvrige Skandinavien? Vidensfolk.dk's egne planer omfatter også afsætning af danske videnservice leverandørers ydelser på eksportmarkederne.

  Top


[11]
Vidensfolk.dk - et stærkt leverandørnetværk 
Vidensfolk.dk 02/10/2009

Inspiration og konkrete redskaber til aftaledokumenter m.v. 
Vidensfolk.dk har oprettet nogle skabeloner til løsningsforslag, konsulentkontrakter m.v.. Disse stilles til rådighed for vore registrerede videnservice leverandører og kan downloades, når vidensleverandøren når frem til aftalefasen i et af vore formidlingsforløb. 

Leverandørnetværket vokser støt! 
Tilstrømningen af vidensfolk til leverandørnetværket er tilfredsstillende, men vi har brug for endnu flere professionelle vidensfolk af enhver art i vort netværk. 

I sommeren 2009 har Vidensfolk.dk besøgt flere messer og netværksmøder for at øge synligheden omkring formidlingstjenesten blandt både købere og leverandører af videnservice. 

Vort mål er, fuldt ud at kunne imødekomme enhver efterspørgsel på kontakt til kvalificerede løsninger og ressourcer, alene ud fra vort leverandørregister. Der er vi ikke nået til endnu, og er samtidig også bevidste om, at vi altid vil skulle opsøge specifikke kompetencer hos vidensleverandører, som på søgetidspunktet ikke er med i netværket. 

Netværkets vokseværk gødes på flere måder, herunder:
  • ved organisk udvikling (dvs. ved specifik søgning efter vidensfolk der kan løse konkrete kundeopgaver som indsendes til vidensfolk.dk), 
  • ved markedsføring (så som dette nyhedsbrev, PR, avisannoncer og lign.),
  • ved direkte salg overfor videnservice virksomheder, samt
  • ved udvikling af samarbejdsrelationer med vidensleverandørers eksisterende netværk og organisationer.

For at vi aktivt kan formidle en videnservice virksomhed, er det nødvendigt, at denne er oprettet i vort leverandørregister. Registrer din videnservice virksomhed nu, hvis den skal være med i succesen - klik her

Kundeopgaver efterlyses også
Selvfølgelig efterlyser vi også altid opgaver fra købere, som ønsker let adgang til de mange kompetencer og ressourcer. 

Der gøres en løbende markedsføringsindsats overfor købere og deres brancheforeninger, organiserede netværk og andre samlingspunkter. Vi har indtil videre indledt dialog om samarbejde med faglige virksomhedsnetværk med mere end 160 medlemsvirksomheder, som alle er potentielle købere af videnservice.

Endvidere arbejder vi også på at etablere key account relationer til udvalgte storkunder, for derigennem at blive en fast del af HR-processerne i disse virksomheder.

Indsend en opgave - klik her

  Top

Nyhedsbreve, artikler og pressemeddelelser fra Vidensfolk.dk:

Viden er ikke LEGO-klodser (05/07/2013).
Danske ledere er fagligt dygtige, men skal ringe til en ven, når der skal gennemføres forandringer (19/06/2012).
Få hjælp fra de rigtige eksterne vidensfolk - uanset kontraktformen (28/06/2011).
Vidensfolk.dk på mobilen (09/03/2011).
Bedre ... men stadig ikke godt! - Julehilsen fra Vidensfolk.dk (23/12/2010).
Statsministeren indvarsler vækststøtte til den private sektor - en oplagt åbning for mere videnservice (06/10/2010)
Få hjælp til køb af videnservice - Vidensfolk.dk's kronik i ErhvervsBladet (30/11/2009).
I en tid med op- og nedture | CSR efter standarden ISO 26001 ... (04/10/2009)
Videnkøberens drøm ... - Pressemeddelelse (22/04/2009
Hvor effektiv er køberes søgning efter vidensleverandører og -løsninger?
Effektiv søgning efter videnservice leverandører og -løsninger
Event-omtale: KarriereKick på Syddansk Universitet (29/11/2008)
Nyhedsbrev nr. 2/2008 fra vidensfolk.dk (17/10/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2008 fra vidensfolk.dk (15/09/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2007 fra vidensfolk.dk (15/08/2007)

 

Vidensfolk.dk er en professionel formidlingstjeneste, der gør både kunder og leverandører glade ...!

Tilmeld E-mail
Afmeld E-mail

Din hovedinteresse
vedr. videnservice:
Køber af
videnservice
Leverandør af
videnservice
Netværk / orga-nisation vedr. videnservice
Dit navn
Mailadresse

 

Information om nyhedsbreve 
- klik her:
 


 
Kolofon: 
Udgivet af Manator Aps / vidensfolk.dk - Redaktion: info@vidensfolk.dk 

Formidlingskonsulent Erik Nielsen
Formidlingskonsulent
Erik Nielsen

Nyhedsbreve
Udgives via e-mail nyhedsbrev og RSS
[ Tilmeld / Afmeld ]

 
  

 

|  Opdateret: 15-06-2012   © Manator Aps - Herslev Bygade 21, DK-7000 Fredericia - Tlf.: 75 95 44 46 - Mail: info@manator.dk  |

Køb videnservice
>
Søg vidensfolk

Sælg videnservice
>
Bliv registreret

Netværk og organisationer
Bliv partner

Om vidensfolk.dk
Læs mere

Bookmark and Share

  Nyheder / Presse

Viden er ikke LEGO-klodser (05/07/2013).
Danske ledere er fagligt dygtige, men skal ringe til en ven, når der skal gennemføres forandringer (19/06/2012).
Få hjælp fra de rigtige eksterne vidensfolk - uanset kontraktformen (28/06/2011).
Vidensfolk.dk på mobilen (09/03/2011).
Bedre ... men stadig ikke godt! - Julehilsen fra Vidensfolk.dk (23/12/2010).
Statsministeren indvarsler vækststøtte til den private sektor - en oplagt åbning for mere videnservice (06/10/2010)
Få hjælp til køb af videnservice - Vidensfolk.dk's kronik i ErhvervsBladet (30/11/2009).
I en tid med op- og nedture | CSR efter standarden ISO 26001 ... (04/10/2009)
Videnkøberens drøm ... - Pressemeddelelse (22/04/2009
Hvor effektiv er køberes søgning efter vidensleverandører og -løsninger?
Effektiv søgning efter videnservice leverandører og -løsninger
Event-omtale: KarriereKick på Syddansk Universitet (29/11/2008)
Nyhedsbrev nr. 2/2008 fra vidensfolk.dk (17/10/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2008 fra vidensfolk.dk (15/09/2008)
Nyhedsbrev nr. 1/2007 fra vidensfolk.dk (15/08/2007)

Vidensfolkets markedsforhold 
Vidensfolkets markedsforhold
Se analyse-
resultaterne